1st International Education Lecture 国際交流サロン第1回

Hello everyone! Steven from Seika here. I’d like to tell you all about a series of monthly lectures I am doing, starting with the first lecture this month.

みなさんこんにちは!精華町の国際交流員、スティーブンです。今回は今月行った、月1回の国際理解講座シリーズ(国際交流サロン「日本人の知らないアメリカ」)第1回について紹介したいと思います。

The lectures are held on the first Thursday of every month from 2:30 to 4:00 in the Seika Town Office. They provide opportunities for people interested in American history, culture, and society to discover new things about America and learn about how Americans view certain issues. The first lecture in the series, which focused on American colonial history and the Revolutionary War, was held on Thursday, June 6th.

サロンは、毎月第1木日、午後2時30分から4時まで精華町役場で開催します。米国の歴史・文化・社会などに興味をお持ちの方に米国について新しいことを発見し米国人がある課題についてどう考えているのかを聞く場を提供しています。シリーズの第1回は6月6日(木)に開催された、米国の植民地時代や独立戦争の話でした。

Although the lecture included information on Native Americans and slaves brought to America from Africa, the main focus was on the Europeans who colonized the land starting in the 16th and 17th centuries. This largely reflects the way that this period is taught in American schools. Although the lecture attendees were mostly well-informed about American history, some were surprised at certain parts of the presentation. An example of this was the revelation that many Native Americans died upon the arrival of the European colonists because they lacked resistance to European diseases such as smallpox.

講座に16、17世紀から植民地を建設した欧州人の話をはじめ、ネイティブ・アメリカン(欧州人が来航する前から暮らしていた先住民)やアフリカから強制的に連れて来られた奴隷の話もしました。これは、米国の教育制度における習い方を反映するものでした。講座の参加者は大概米国歴史について詳しかったですが、天然痘など欧州の病気に対する免疫がないため大勢のネイティブ・アメリカンが欧州人来航後に死亡したことなど、発表の内容に驚いた方も相当いました。

Of course, no discussion of Colonial America would be complete without discussion of the Pilgrims, who came to America to escape the religious discrimination they faced in England. This connected to one of my favorite parts of the lecture, which was explaining the history of my home city, Providence. Providence was founded by a man named Roger Williams who fled the Pilgrims’ strict religious rule. I also talked about why my home state, Rhode Island, has such a name despite not being an island. After Williams founded his colony, Providence Plantations, it later merged with a different colony called Rhode Island, which was actually located on an island. The newly-formed colony was named “Rhode Island and Providence Plantations” and referred to as “Rhode Island” for short. To this day, the formal name for Rhode Island is “The State of Rhode Island and Providence Plantations.”

もちろん、植民地時代の米国といえば、英国で宗教差別を受け米国に逃げたピルグリムの話は欠かせません。私が講座の中で最も伝えたかった部分は、出身のプロビデンス市についての話でした。プロビデンス市は、ピルグリムの厳酷な神権政治から逃げたロジャー・ウィリアムズ氏により建設されました。また、出身のロードアイランド州は島(アイランド)ではないのになぜそう呼ばれるのかについても説明しました。プロビデンス・プランテーション植民地はウィリアムズ氏により建設された後、島にあるロードアイランドという別の植民地と合併しました。新しく作られた植民地は「ロードアイランド及びプロビデンスプランテーション」といい、省略し「ロードアイランド」になったのです。現在においても州の正式な名前は「ロードアイランド及びプロビデンスプランテーション州」です。

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Boston Massacre ボストン虐殺事件

After talking about the Colonial Period, the lecture proceeded to the Revolutionary War. Discussion of the war itself was preceded by an explanation of rising American frustration with taxation levied by the mother country, Great Britain. The lecture attendees generally knew about the major events leading up to the war, such as the Boston Massacre and Boston Tea Party. However, many of them learned for the first time about famous lines associated with the war, such as “the shot heard ‘round the world” and “don’t fire until you see the whites of their eyes.”

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Washington Crossing the Delaware ワシントン氏がデラウェア川を渡河

植民地時代の次は、独立戦争の話に進みました。独立戦争について話す前に、米国における、母国の英国により課された税金に対する増えていく怒りについて説明しました。参加者はほとんどボストン虐殺事件やボストン茶会事件など戦争にたどる主な出来事についてすでに知っているようでした。しかし、「The shot heard ‘round the world」(世界中で聞こえた一発の銃声)や「Don’t fire until you see the whites of their eyes」(目の白いところが見えるまで撃つな)など、戦争の有名な一言について新しく知ったのではないかと思います。

The lecture concluded with a discussion of the events leading up to the British surrender at the Battle of Yorktown in 1781, as well as the drafting of the Constitution following the war. Participants seemed to know about the two houses of the U.S. Congress, which were created as a compromise during the drafting process; the Senate was meant to protect smaller states by giving them the same amount of influence as larger states, while the House of Representatives, which distributed political power based on population, was aimed at placating the larger states. Less well-known was the infamous “Three-Fifths Compromise,” which was meant to placate the slavery-dependent American South by counting slaves (legally considered property at the time) as three-fifths of a person, hence entitling the South to more seats in the House of Representatives.

講座の最後に、1781年のヨークタウンの戦いの英国の降参までの経過について話しました。また、戦後の憲法制定の話も盛り込みました。参加者は議会の二院制についてよく知っているようでした。二院制は、議会を各州に同じく2つの投票を与える上院と、人口により投票数が異なる下院に分けるという妥協により成立しました。法律上所有とされた奴隷を国勢調査で人の5分の3とし、奴隷が多い米国南部を下院投票数の割り当ての上で利益となった「5分の3妥協」については、参加者にはあまり知られていなかったようでした。

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Newly independent United States of America 独立直後の米国

With that, the lecture wrapped up. The next lecture will be held on Thursday, August 1st and will focus on education in America. The lecture will be open to people who live or work in Seika or are Seika Global Network members. Details will be included in the July issue of Seika’s town newsletter, Hanaso. Hope to see you there!

このような内容で、講座が終了しました。次回の講座は、8月1日(木)に開催され、教育をテーマとする予定です。対象は、精華町在住・在勤の方、またはせいかグローバルネットの会員です。詳しいことについては精華町の広報「華創」7月号に掲載されます。ぜひご参加ください!

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One Response to 1st International Education Lecture 国際交流サロン第1回

  1. Why viewers still make use of to read news papers
    when in this technological globe all is existing on
    web?

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